Vorige pagina

Strategie

  • We willen een nieuw logo
  • We willen een nieuwsbrief
  • We willen onze website vernieuwen
  • We hebben een brochure nodig
  • We willen graag een filmpje maken van ons project

Zomaar een paar praktische vragen die klanten ons stellen. Vragen vanuit middelen gedacht. Door onze ervaring weten we dat de achterliggende vraag vaak nog een andere is. En daarin zit onze expertise: meedenken over de inhoud en de strategie. Samen met de klant zoeken we naar de essentie van de vraag en bedenken we een strategie die bijdraagt aan het halen van organisatiedoelstellingen. Van daaruit bedenken we graag creatieve, effectieve en doeltreffende vertalingen. Dit doen we zowel voor complexe als minder complexe communicatievragen.

Branding

Branding betekent bouwen aan je merk. Met branding bedoelen we dat je vertelt wat jou beweegt als organisatie, welke eigenschappen en waarden daarbij horen en waarom jouw organisatie ertoe doet. Het vormt de basis van alle verdere marketingcommunicatieactiviteiten.

Een naam bedenken voor een bedrijf of product is dus niet iets wat we zomaar even doen. De naam moet echt iets betekenen en passen bij jouw visie en gewenste imago. Wij vinden dat een goede naam uniek én goed uit te leggen moet zijn. Wij helpen je daar graag bij.

BEDRIJF | Kennr - Solentum - Harvic - Taalryk
CONCEPT | Koopmans Senses - Kluer -  Alert  - Vruit - Studio Frij - Sânhûs - Trots - Nedertarwe
PRODUCT | Leon & Léon - Perupas - Leefstudio - Padadas - Pommonde - Vergheten Graenen
NIEUWBOUW PROJECT | De Nije Brink - Romryk - Zonnetuin - Greidehof - Freyhof - Nieuw Waterland - Hoog Vossepark - Fjildsicht - Geelhorst

Pay-off

Soms zou je in één korte zin willen zeggen wie je bent. Een goede pay-off doet dit.

Het versterkt de identiteit en naamsbekendheid van een bedrijf, product of dienst. Meestal is de pay-off (of slogan zoals anderen het noemen) kort, catchy en origineel. Het omvat de unieke waarde van het bedrijf en daarmee is het eigenlijk ook de basis van alle verdere communicatie. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weten we. Daarom helpen wij je graag bij het ontwikkelen van de juiste pay-off.

Lont: Bouw bewust
Groenoord: Onze mensen, onze kracht
Royal Koopmans: Pioneers in grain since 1846
Solentum: Empowering insights
De Noorderbrug: Mensenkenners
STET: Potatoes are life
Studio Frij: Vrijheid om te leven
Regiomakelaardij: Weet wat er leeft
Breman: Schoon denken
Vergheten Graenen: Voor momenten die je bijblijven

Ontwerp/DTP

Wat is het eerste wat anderen van jou zien? Val je op tussen je concurrenten? Waar herkennen anderen je aan? Grafische vormgeving bepaalt voor een groot deel de uitstraling van je organisatie.

Een logo is daar misschien wel het bekendste voorbeeld van. Wij hebben er al heel wat mogen ontwerpen voor veel verschillende opdrachtgevers. Onze vormgevers maken niet zomaar iets omdat het ‘mooi’ is, maar zoeken altijd naar vormen en kleuren met betekenis. Passend bij het bedrijf, concept of product.

En natuurlijk hoort daar een mooie doorvertaling bij naar de rest van de huisstijl, zoals de opmaak van brochures, magazines, advertenties en websites. Eigenlijk doen we dus alles. De lijnen houden we graag kort, dus geen (dure) accountmanagers maar één op één contact met de medewerker die je opdracht uitvoert.

Video/Fotografie

Je bedrijf mooi in beeld brengen, je website meer sfeer geven of een moeilijk onderwerp eenvoudig uitleggen?

Het gebruik van beeld is niet meer weg te denken in communicatie. Denk alleen al aan apps als Instagram en Snapchat die helemaal gericht zijn op het maken en delen van foto’s en video’s. Organisaties zijn zich meer en meer bewust van deze trend en kiezen steeds vaker voor bijvoorbeeld uitlegvideo’s in plaats van een brief. Want het cliché is waar: een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Beeld maakt iets dat ingewikkeld is, begrijpelijk. Of maakt een product aantrekkelijk. Wij hebben veel ervaring op het gebied van video en fotografie en hebben alle expertise in eigen huis.

Meer weten over ons videowerk? Maak kennis met Beeldmakkers

Illustreren

Informatie die puur uit tekst en cijfers bestaat, daar wordt niemand vrolijk van! Illustraties, zoals bijvoorbeeld infographics, helpen je om informatie toegankelijk en aantrekkelijk te maken.

Wij hebben veel ervaring en keuze op dit gebied: van het ontwikkelen van een compleet eigen cartoon-/ of infographic stijl tot het bedrijfseigen maken van een bestaande stijl. Dus ook voor een kleiner budget hebben wij genoeg opties, wel zo fijn! Al onze medewerkers hebben een eigen manier van illustreren. Samen met de klant zoeken we naar een stijl die het beste bij de opdracht past.

Animeren

Veruit de meeste mensen zijn audiovisueel ingesteld. Dit betekent dat zij liever een filmpje zien, dan dat zij iets moeten lezen. Daarom maken wij animaties.

Bijvoorbeeld om ingewikkelde zaken op een eenvoudige manier uit te leggen of jouw bedrijfsverhaal krachtig te vertellen. Ons team van ervaren vormgevers illustreert en animeert er vrolijk op los. Daarbij houden we altijd het doel en budget van de film in acht. Zoeken naar slimme en creatieve oplossingen is wat wij doen. Op de website van Beeldmakkers lees je hoe wij te werk gaan.

Copy

Een magazine, webteksten, het jaarverslag, een interview of dat spitsvondige persbericht. Voor het schrijven van teksten maken we gebruik van ervaren tekstschrijvers uit ons netwerk. Wij weten welke schrijver het beste bij jouw klus past.

Copywriting doen we zelf.
Denk daarbij aan het schrijven van pay-offs en aan headings van advertenties of affiches. Voice-overs voor video's of animatie. Wij vertalen jouw verhaal met de juiste woorden op een aantrekkelijke manier.

Websites

Bij het ontwikkelen van een website komt heel wat kijken. Techniek, vormgeving, tekst. Onze webdesigner gaat graag met je om tafel om al je vragen en wensen door te nemen. Samen met onze externe vaste partner bouwen we een website die inhoudelijk aansluit op de doelen van je organisatie en in vorm aansluit op jullie huisstijl. En, minstens zo belangrijk, een die aansluit op de wensen van je gebruikers.