Meer concepten

Studio Frij - Leefstudio's

Case

Hekstra en Fooq kwamen bij ons met de vraag om hun gezamenlijke nieuwe ’Tiny house’-concept in de markt te zetten.

Omdat de huisjes net iets ruimer zijn dan de bestaande Tiny Houses, maar kleiner dan vakantieappartementen, vroeg dit een andere benadering dan de bestaande concepten op dit gebied.

Zoals we dat vaak doen, begonnen we met een brainstorm. Hierin kwamen veel namen voorbij die vaak veel teveel uitleg nodig hadden. Al snel daarna kwamen we tot de conclusie dat we het niet moesten zoeken in een kekke naam, maar dat we deze huisjes een kwaliteitslabel moesten geven.

Opdrachtgever
Ons aandeel
  • Branding
  • Website
  • Social Media
  • Video

De huisjes noemen we Leefstudio’s. Het voelt vriendelijk en minder klein dan de Tiny houses.

Als merk en afzender bedachten we Studio Frij. Deze naam geeft meer lading aan het product en is fraaier dan een samentrekking van beide oprichters. Frij is Fries voor ‘vrij’ en ‘vrijheid’. Op deze manier is er een mooie link met de Friese roots van Hekstra en Fooq.

Als Pay-off bedachten we ‘Vrijheid om te leven’. We richten ons duidelijk op de mensen die hun geld graag uitgeven aan bijvoorbeeld reizen, een nieuwe zonnebril en etentjes. En ook op de doelgroepen die iets minder te besteden hebben, maar naast hun appartement graag ook de vrijheid van buiten willen. Bewoners van een leefstudio hebben de vrijheid om andere leuke dingen met hun geld te doen.