Meer concepten

Royal Koopmans

Case

Koopmans. Al jaren bekend als Koopmans Meel, Koopmans Foodcoatings en Koopmans Ingredients. Allemaal onder de bekende paraplu van Koopmans Koninklijke Meelfabrieken. Elke business unit had zijn eigen producten en afnemers. Door de forse groei van het bedrijf, ook in het buitenland, was er behoefte om alle communicatie vanuit één afzender te laten plaatsvinden

Ons werd gevraagd om:

  • lijn aan te brengen in de huisstijl met één duidelijke afzender;
  • een pay-off te bedenken, passend bij de nieuwe positionering.

Royal Koopmans onderscheidt zich op basis van innovatieve oplossingen met pure ingrediënten uit graan, wat voeding gezonder, natuurlijker en lekkerder maakt. Zij doen dit vol ondernemingszin en pionierschap. Royal Koopmans speelt altijd in op de vraag van consumenten en is altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden en producten. Ambacht en vakmanschap staan hierbij voorop.

We dachten mee over een nieuwe corporate naam: Royal Koopmans

En bedachten de pay-off:

 

Het logo en de huisstijl kregen een restyle. We kozen ervoor om het woordmerk, het kroontje en de goudgele lijn eronder te handhaven. Het totaalbeeld is herkenbaar voor een groot publiek. Het lettertype past mooi bij de rijke geschiedenis van Royal Koopmans. De bijzondere geschiedenis, het ambacht en de jarenlange ervaring komen tot uiting in de combinatie van zwart en goud in de huisstijl.

Opdrachtgever
Ons aandeel
  • Pay-off
  • Corporate design
  • Huisstijl
  • Fotografiestijl
  • Standontwerp
  • Meer cases