Meer concepten

Padadas

Case

HZPC wilde op de Fruit Attraction (een internationale beurs in Madrid) een nieuw segment aardappelen introduceren: baby-potatoes. Of zoals ze in Amerika bekend zijn: creamers.

HZPC vroeg ons hiervoor het label te ontwikkelen, specifiek gericht op de Spaanse en Portugese markt. Na een brainstorm stelden wij voor om een nieuwe productnaam te bedenken. Met een nieuwe naam zorg je voor attentiewaarde én in de aardappelbranche is grote vraag naar nieuwe concepten. HZPC staat bekend als een innovatief bedrijf dat graag voorop loopt, dus dit paste mooi bij elkaar.

Het werd Padadas. Dit is een samentrekking van het Portugese ‘batatas’ en het Spaanse ‘patatas’, dat beide ‘aardappelen’ betekent. De ‘dada’ is een knipoog naar de eerste klank die baby’s maken. Het klinkt lekker, is makkelijk te onthouden en het sluit aan bij de doelgroep, de jonge consument.

De vormgeving van het brand en de verpakking is speels en kleurrijk waardoor het past in de belevingswereld van de doelgroep. Wél wilden we graag van het woord ‘baby’ af in de naam. Om toch aan te geven dat het om een klein formaat snack gaat, gaven we de naam bite-sized-potatoes mee.

Opdrachtgever
Ons aandeel
  • Concepting
  • Brand
  • Design
  • Verpakking
  • Stand