Meer concepten

Nedertarwe

Case

Soms vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Royal Koopmans had al lange tijd de wens om hun organisatie en productaanbod te verduurzamen. Zij werken daar al jaren hard aan. Toen zij bij ons kwamen met de vraag of wij wilden helpen bij de introductie van een nieuw Hollands graanproduct, kwamen we er in dialoog met Royal Koopmans snel achter dat deze graansoort perfect paste binnen hun wens om nog meer te verduurzamen.

Samen met Royal Koopmans ontstond het plan om het Hollandse graan niet als concept, maar als een transparante duurzaamheidsbeweging in de markt te zetten en om de hele graanketen, van boer tot bakker, hierbij te betrekken. Zo ontstond Nedertarwe. Hollands en duurzaam graan, volgens strenge richtlijnen geteeld, waardoor het óók voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen.

 

 

Wij hebben voor Royal Koopmans de naam Nedertarwe en de hele promotiecampagne hier omheen bedacht en ontworpen. Voor de bakkers, business to business, is de stap groot om over te stappen op een nieuwe meelsoort. Daarom is het belangrijk om het verhaal rond Nedertarwe goed uit te leggen. Hiervoor hebben wij een uitgebreide, inhoudelijk sterke brochure ontwikkeld. Stappen bakkers over op meel van Nedertarwe, dan ondersteunt Royal Koopmans hen bij de marketing en communicatie rond Nedertarwe brood. Dit is uniek in de branche.

Royal Koopmans en de partners uit de keten hebben een marketingcampagne opgezet richting de consument. Omdat Nedertarwe echt anders is en we een verhaal willen vertellen, hebben we gezocht naar een stijl en aanpak die opvalt en indruk maakt. Het gangbare beeld van stoepborden met foto’s van brood, bakkers, en blije mensen wilden we voorkomen omdat die niet meer opvallen in het straatbeeld. Zo kwamen we op het idee om in samenwerking met Saskia Wagenvoort vier iconische foto’s te maken bij de belangrijkste thema’s van Nedertarwe. Deze museale foto’s, die door onze fotograaf Jeroen Adema zijn gemaakt, zijn de dragers geworden van de campagne. In een kleine zigzag folder maakt de consument kennis met de hele graanketen en kan men lezen wat Nedertarwe zo bijzonder maakt.

Opdrachtgever
Ons aandeel
  • Concept
  • Naam
  • Huisstijl
  • Beeldtaal
  • Fotografie
  • Marketing
  • Events
  • Meer cases

Online event

Begin januari organiseerden wij samen met Kooystra Professioneel, presentator Roelof Lousma en Royal Koopmans een online event voor de lancering van Nedertarwe waarbij alle betrokken deelnemers uit de keten, Rotterdam de Boer op en Natuurmomumenten aanwezig waren. Van aankleding van het decor tot digitale presentaties en videoproducties.