Meer concepten

Bouw bewust

Case

De afgelopen jaren heeft Lont een flinke groei doorgemaakt. Door deze groei was er behoefte om opnieuw te kijken naar de positionering en communicatie van het bedrijf.

Ons werd gevraagd om:

  • advies uit te brengen over een nieuwe positionering;
  • passend daarbij een nieuwe pay-off te bedenken;
  • het logo hierop aan te passen

Lont heeft zich de afgelopen jaren nóg verder ontwikkeld tot een bedrijf dat veelzijdig is: ze ontwikkelen, bouwen en beheren. Lont denkt actief mee met de klant en levert uitsluitend topkwaliteit. Dit onderscheidt hen van anderen en daarmee zijn ze in bijna 100 jaar tijd uitgegroeid tot een sterk merk.

Daarnaast vindt Lont het belangrijk om kwaliteit te leveren met oog voor de wereld om hen heen. Bouwen is geen doel op zich, maar een manier om bij te dragen aan een leefbare samenleving. Samen met anderen. Dit bewustzijn vind je terug in alles wat Lont doet: hoe zij met elkaar omgaan als ketenpartners en klanten tot en met de eigen bedrijfsvoering en de manier waarop zij bouwen, ontwikkelen en innoveren.

Om de groei te benadrukken en het bedrijf als merk stevig neer te zetten dachten we mee over een nieuwe naam. Vanaf nu heet Bouwbedrijf Lont gewoon: Lont

En bedachten we de nieuwe pay-off: bouw bewust

Het logo en de huisstijl kregen een restyle. We kozen ervoor om het beeldmerk: de L met daarin de driehoek, te handhaven en te vertalen naar nu. Dit beeldmerk vormt samen met de letters erachter de naam van het bedrijf. De letters hebben net als het beeldmerk afgeronde hoeken. Passend bij wie Lont is en tegelijkertijd herkenbaar en vertrouwd.

Opdrachtgever
Ons aandeel
  • Naam
  • Pay-off
  • Logo
  • Huisstijl
  • Branding
  • Belettering
  • Communicatie
  • Meer cases