Meer concepten

FNP Fryslân

Case

FNP Fryslân vroeg ons om een totale huisstijl make-over te verzorgen. Het oude logo vonden ze achterhaald en paste niet langer bij de vernieuwing en verjonging die de partij voor ogen heeft.

Van de FNP ontvingen we een strakke briefing. Er moest een nieuw logo komen, maar de kleur van de letters en het pompeblêd moesten behouden blijven. Met het oog op de gewenste verjonging vonden wij het belangrijk dat het nieuwe logo goed toepasbaar zou zijn in het gebruik van social media. We zetten de letters en het pompeblêd daarom in een vierkant, weliswaar met afgeronde hoeken. In eerste instantie denk je een F en een P te zien, waarbij de P groter oogt dan de F. Wanneer je goed kijkt, zie je dat het bovenstuk van de P de letter N is. De N van Nationaal. De N staat er dus wel degelijk, maar is minder prominent aanwezig. Iets meer Frysk en Partij, iets minder Nationaal. Het pompeblêd vult de ruimte onder de F van Friesland. De letters hebben allemaal dezelfde ronding als het pompeblêd om deze zoveel mogelijk onderdeel te laten zijn van het geheel.

Het logo hebben we doorvertaald naar een nieuwe huisstijl en verschillende ontwerpen voor onder meer banners en flyers. Ook mochten wij een promotievideo voor de verkiezingen maken.

Opdrachtgever
Ons aandeel
  • Logo
  • Ontwerp
  • Branding
  • Huisstijl
  • Videografie