Meer concepten

Laat jouw uitstraling nog zien wie je bent?

Case

Goede zorg kan niet zonder juiste diagnose. Zoeken, denken, vinden, adviseren. Dat is de kern van het werk van Pathologie Friesland. Met oog voor de patiënt zijn zij gedreven om snel tot de juiste diagnose te komen. Dit doen zij onder andere voor ziekenhuizen, huisartsen in Friesland en omstreken.

De vraag
Maar wat als je uitstraling niet meer laat zien wie je bent? Met deze vraag nodigde Pathologie Friesland ons uit om via een pitch met een fris idee te komen voor de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl en een heldere communicatiestrategie om zo hun herkenbaarheid te vergroten.

Ons antwoord
Na het winnen van de pitch zijn we samen met een werkgroep op zoek gegaan naar het DNA van Pathologie Friesland en van daaruit maakten we een creatieve vertaling. We schreven hun manifest, ontwikkelden communicatiepijlers, een nieuw logo, een frisse huisstijl én middelen zoals een nieuwe website.

De naam bleef vertrouwd. Wij voegden vorm en kleur toe, passend bij hun verbindende en moderne organisatie. We hebben een herkenbaar beeldmerk ontworpen dat is opgebouwd uit een P en een F. In het beeldmerk zijn transparante cellen te zien die elkaar overlappen. Deze cellen passen we ook uitvergroot toe in de lay-out van middelen. Hierdoor ontstaat er een complete huisstijl waarbij vorm en kleur goed op elkaar aansluiten.

Met deze nieuwe uitstraling laat Pathologie Friesland nóg beter zien wie zij zijn: deskundig - toegewijd - en overtuigd van de meerwaarde van samenwerking.

Opdrachtgever
Ons aandeel
  • Rebranding
  • Strategie
  • Merkpijlers
  • Manifest
  • Logo
  • Huisstijl
  • Middelen
  • Meer concepten